niedziela, 22 stycznia 2012

Fiji #2

Co można robić na Fidżi? Oczywiście wygrzewać się na słoneczku ale to nie wszystko. Jednym z wielu powodów dla których wybrałem Blue Lagoon Beach Resort była rafa koralowa dostępna prosto z plaży. Nie wszędzie mamy taki luksus - w wielu miejscach trzeba organizować transport łodzią. Blue Lagoon również organizuje wycieczki na inne rafy (włączając to nocne snorkelowanie) ale komfortu jaki daje rafa dostępna z brzegu nie zastąpi nic. Możemy się na nią wybrać kiedy tylko chcemy.

Próbowałem robić jakieś zdjęcia i nagrać jakiś film ale generalnie ciężko jest się skupić na czymś konkretnym. Rafa tętni życiem. Ryby pływają w tę i z powrotem. Co chwila pojawia się coś nowego. Można się zapomnieć. Można również zapomnieć, że mimo iż wydaję się, że jesteśmy pod wodą, słoneczko nadal praży nasze plecy i nogi. Ostatniego dnia troszkę się zapomniałem i o ile plecy uratowałem bo snorkelowałem w koszulce to nogi sobie lekko przypaliłem. Ale było warto. Poniżej macie próbkę tego co można zobaczyć na rafie.










Film nie jest co prawda dokumentem na miarę BBC no ale trudno - od czegoś trzeba zacząć ;)
Zdecydowanie polecam obejrzeć go w trybie HD 720p




Charle, snorkelujący pies:






~~~


Snorkelowanie to nie wszystko. Przez kilka pierwszych dni zrywałem się regularnie z łóżka przed 7 rano. Szaleństwo? Być może ale traf chciał, że spora część wycieczek organizowanych przez resort zaczynała się dość wcześnie - choćby wycieczka do pobliskich jaskiń Sawa-i-Lau. Wszystko po to by zdążyć tam przed innymi wycieczkami i mieć jaskinie tylko dla siebie.

W jaskiniach zbiera się słodka woda więc wycieczka połączona jest z pływaniem i nurkowaniem. Przejście do jednej z komór jest zatopione więc trzeba złapać głęboki oddech i przepłynąć trochę pod wodą - w kompletnych ciemnościach - kierując się jedynie w kierunku światła latarki przewodnika po drugiej stronie. Powrót jest o wiele przyjemniejszy - do głównej komory dociera światło słoneczne więc płynie się "w stronę światła" ;)





I mój ulubiony film - zaczyna się jak większość horrorów - warto obejrzeć do końca i zobaczyć jak to wygląda pod powierzchnią wody :)






~~~


I to tyle na dzisiaj. CDN...

1 komentarz:

  1. Tego psa bym ukradła :P Fajne zdjęcia, a w tych jaskiniach miałeś niezapomniane widoki ;D

    OdpowiedzUsuń